czwartek, 30 grudnia 2010

Podsumowanie roku 2010 - statystyki Wyspy Jowisza

  Nie ma co ukrywać, że Wyspa Jowisza nie istniałaby bez Was - Czytelników. Tych znanych, którzy pomagają mi w wielu sprawach, rzetelnie oceniają pojawiające się na blogu wypociny, sugerują, co zmienić, o czym pisać; milczących obserwatorów i czyhających na byle potknięcie hienek ;) I wszyscy są niezbędni, aby cały ten cyrk można było coraz bardziej rozpędzać. Sprawdźmy teraz, jak prezentowały się statystyki odwiedzeń oraz które teksty były najchętniej przez Was czytane.

   Wyspa Jowisza została założona w połowie sierpnia, łatwo więc możemy wywnioskować, że obecnie liczy sobie cztery i pół miesiąca. Niewiele, fakt, ale nie próżnowałem w tym czasie. W sierpniu 101 zagubionych firefoxowych stateczków przybiło na nasze brzegi i - prawdopodobnie - część z nich została u nas na stałe, bowiem we wrześniu statystyki skoczyły niebagatelnie w górę, aby stanąć na widowiskowym wtedy wyniku 381 odwiedzeń. Październik kontynuował tendencję zwyżkową, głównie dzięki recenzji Comy, która pojawiła się ostatniego dnia miesiąca i zdobyła już wówczas sto (!) odwiedzeń. Wskaźnik dobił wtedy do 530 wyświetleń. Tak prezentowały się początki istnienia Wyspy Jowisza, gdyż  - wraz z publikacją o ekipie Piotrka Roguckiego - stronka rozpędziła się na dobre...

   Listopad miał dwa główne silniki napędzające liczbę odwiedzin: wciąż popularny tekst o Comie i moje wrażenia po seansie "Skrzydlatych świń", którym pomagały recenzje Lunatic Soul, Riverside (nieświadomy atak na polską twórczość) oraz oceny ostatnich płytek Kings of Leon i Linkin Park. Ten miesiąc zaskoczył nawet mnie, ponieważ przy normalnej ilości tekstów (których, jak łatwo zauważyć, staram się dostarczyć okołu dziesięciu na miesiąc), Wyspa Jowisza odnotowała 1 429 wyświetleń i jest to obecnie rekord. Wynik grudniowy, moim osobistym zdaniem, stanowi większy sukces, ponieważ bez żadnej wzmianki o Roguckim, odwiedziliście Wysepkę 1 323 razy (stan z godziny 20:13).

   Piszę o tym wszystkim głównie przez radość i dumę; nigdy nie spodziewałbym się takich wyników. Jestem wdzięczny wszystkim, którzy tutaj zaglądają. Wiem, że często popełniam wiele błędów (hejterska maszyna działa!), a teksty nie zawsze prezentują maksymalny poziom i dlatego starać się będę od Nowego Roku jeszcze bardziej. Jeżeli zaś szczęście mi dopisze i moje plany będą miały szansę realizacji, czeka nas dużo szokujących nowości od stycznia. Na razie jednak, ciiiiii...

Najczęściej czytane teksty (pierwsza dziesiątka):

10. recenzja płyty Kings of Leon - Come Around Sundown (57 wyświetleń)
9. recenzja płyty Linkin Park - A Thousand Suns (64 wyświetlenia)
8. recenzja płyty Pure Reason Revolution - Hammer and Anvil (65 wyświetleń)
7. recenzja płyty filmu "Koszmar z ulicy Wiązów (69 wyświetleń)
6. recenzja płyty Kasabian - West Ryder Pauper Lunatic Asylum (71 wyświetleń)
5. recenzja płyty Good Charlotte - Cardiology (75 wyświetleń)
4. opinia na temat piątej serii serialu "Dexter" (87 wyświetleń)
3. recenzja płyty Lunatic Soul - Lunatic Soul II (94 wyświetlenia)
2. recenzja filmu "Skrzydlate świnie" (246 wyświetleń)
1. recenzja płyty Coma - Excess (286 wyświetleń)


  ...O Boziu, jeszcze czytasz..? No dobra, jako bonus kilka ciekawostek!
- obecnie dzienny standard wyświetleń wynosi około 60-70 wyświetleń
- Oprócz wyświetleń z Polski, nawiedzają nas boty i emigranci z Danii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Rosji, Kuwejtu, Iranu i Malezji :D
- równo 50% Czytelników korzysta z przeglądarki Mozilli (windowsowy Explorer - 22%, Opera - 12%)
- 93% przeglądających korzysta z systemu operacyjnego Windows, zaś mniej niż 1% Czytelników posiada Iphone'y (tutaj pewnie uśmiechnie się Tomek)
- najwięcej komentarzy pojawiło się, zaskoczenie, przy recenzji Comy
- layout Wyspy Jowisza zmieniał się już dwa razy, wraz ze zmianami pór roku
- prezydent Wyspy Jowisza był dzisiaj u fryzjera i stwierdzono, że "zakola lecą"

  To tyle na dziś. To tyle na rok 2010. Dziękuję Wam z całego serca, że ze mną jesteście, bawcie się w sylwestrową noc tak, że sufit pęknie, spadnie żyrandol, śnieg się Wam będzie topić pod nogami, a szampan wylewać uszami! Ja przynajmniej tak zamierzam zrobić :) Do przeczytania, one love

3 komentarze:

  1. Ty dziękujesz nam, a ja dziękuję Tobie. Uwielbiam tu zaglądać i jestem pewny, że moje uwielbienie nie zniknie wraz z nowym rokiem:) Standardy coraz większe, poziom tekstów solidny i niezmienny. A ja mam tylko nadzieję...,że dzisiaj mój komentarz da rade zmontować się na serwer:D
    Najlepszego - dla Wyspy Jowisza na nowy rok!

    OdpowiedzUsuń
  2. A u mnie "zakola stoją"!!! Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni! :P

    No i chciałbym zauważyć, że niektórzy używają GOOGLE CHROME :))
    No to na tyle, także powodzenia i samozaparcia do dalszego pisania (chociaż tego Ci nie brakuje) :)
    Najlepszego w Nowym Roku i buziaki :)
    TUR16 :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Stanowisz więc część 8% odwiedzających stronę :) O tych "słabych" przeglądarkach nie chciałem pisać :D

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.